No results are found
Select different filters to view usecases
Nederlandse artsen en patiënten maken in vergelijking met het buitenland veel gebruik van eHealth-toepassingen. Maar om eHealth in Nederland echt succesvol te laten zijn, is er nog wel een lange weg te gaan. Dit blijkt uit de eHealth-monitor 2013.
Van de Nederlanders zoekt 66 procent informatie over zijn ziekte of behandeling op internet.
Veel minder mensen gebruiken vormen van eHealth voor online contact met hun zorgverlener. Zo maakte bijvoorbeeld slechts 2% van de mensen die een huisarts bezocht, daarvoor via het internet een afspraak.
Patiënten zijn beperkt op de hoogte van de mogelijkheden die artsen aanbieden voor online communicatie.
The Netherlands faces the challenge of ensuring that healthcare retains a good level of quality and remains accessible and affordable. The ageing of the population places greater demand on healthcare, while at the same time the number of people able to provide care is decreasing. A quarter of citizens in the Netherlands have one or more chronic diseases, such as COPD or heart and vascular diseases (Dutch National Institute for Public Health and the Environment (RIVM), 2013).
A large share of healthcare costs are spent on caring for this group. To slow down the increase in healthcare costs while ensuring that it is still possible to offer the requisite healthcare with the available staffing levels, it is necessary to organise healthcare differently.
You can download the English infographic of the eHealth-monitor 2013 here.
View who are already involved. We praise our stakeholders, clients and active sectors. We love happy clients.
View allSelect different filters to view usecases
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Meld je aan voor de nieuwsbrief en lees elke maand alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van digitale informatie-uitwisseling, projecten, publicaties en events.
Bekijk de privacyverklaring.
Ik wil graag
Vrijblijvend