Ondernemingsraad
De ondernemingsraad (OR) van Nictiz bestaat tot september 2022 uit vijf leden. Vanaf september bestaat ze in een nieuwe samenstelling uit zeven leden. De raad vertegenwoordigt de medewerkers en behartigt de medewerkersbelangen. Daarnaast helpt de OR bij het goed functioneren van de organisatie in haar doelstellingen. In 2022 heeft de ondernemingsraad de volgende instemmingen verleend:
- afbouw verlof- en stuwmeren;
- herstructurering opleidingsgelden;
- pensioen-tariefgarantie;
- wijzigingen personeelshandboek;
- overgang Nictiz Academie naar human resources;
Daarnaast heeft de OR positief geadviseerd om de organisatieontwikkeling door te zetten.
De overig behandelde onderwerpen en activiteiten uit 2022 zijn:
- deelname aan strategiedagen;
- reactie op vragen en verzoeken van medewerkers;
- buitenlandbeleid;
- hybride werken;
- deelname team-overleggen (buiten het eigen team);
- medewerkers-tevredenheidsonderzoek (MTO);
- Nictiz news update (NNU) presentaties;
- onboarding nieuwe medewerkers;
- beleid informatiebeveiliging;
Ondernemingsraad Nictiz
Wij willen een betrokken, betrouwbare, transparante en proactieve partner zijn voor personeel en bestuurder. Daarbij kijken wij voortdurend naar de balans tussen het collectieve medewerkersbelang en het organisatiebelang.
De OR-leden vanaf september 2022 tot september 2023: van links naar rechts Britt van Lettow (Kennis en advies; vanaf april 2023 Strategie en advies), Bas Verheus (Bedrijfsvoering), Ananta Sotthewes – secretaris (Productmanagement), Lilian Brouwer – voorzitter (Generieke standaarden), Hernany Silva Costa Melo (Informatieanalisten), Niek van Galen (HL7). Ontbrekend op de foto: Eva Timmer (Kennis en advies; vanaf april 2023 Strategie en advies)